fredag, september 05, 2008

viernes - tres semanas - 21 dias

Mitt inlägg igår var inte särskilt positivt, hela jag var negativ, lite blödig och kinkig. Men när jag kom till jobbet och drack kaffe och sålde första timmen blev allt bra igen. 

Idag börjar vi två och slutar sju, skönt med lite kortare tider.. Igår pratade jag med någon som var väldigt upprörd, men även en massa trevliga människor.
Innan jobbet ska Hugo och jag till Starbucks, börjar nästan bli så att jag kan skriva "som vanligt", men det är andra gången vi går dit ihop. Och utan kaffe innan jobbet så är man körd!
Efter ska vi shoppa på Garcia, Catalunya och lite överallt tror jag. Ska bli kul :) 

Tiden går fortare när man har någonting att se fram emot som får dagen att bli bättre.

Imorgon blir det playan, ska visa att jag kan bli brun ! Sen kanske jag ska dra med Madelene dit, hon ska iallafall hit och titta på lägenheten. Sen på kvällen spelar Coldplay och nej vi har inga biljetter. De kostar för nuvarande 350 EURO! Folk tror att jag skämtar men det är sant. Men Hugo och jag ska försöka komma in ändå. Annars sitter vi utanför, bättre det än inget alls.

Sen måste det städas också, spanskstädning utan dammsugare, lite jobbigt. Men man måste hjälpas åt i ett hushåll och det är min städvecka. 

Nu är det bara två jobbveckor kvar och en semester vecka för min del :)
Så skönt, längtar som bara den, men samtidigt kanske jag borde ta vara på tiden nu.

Min mamma undrar om jag har blivit poet pga. ett sms. Jag gillar faktiskt att skriva poesi, men nog inte någon karriär för mig. Får se vad min framtid blir, har inte riktigt några fasta planer när det gäller pluggande.

Har funderat lite på när du, máma, ska kommentera lite :P

Hasta luego !

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jädrar vad dyrt!! Sjukt! Men hoppas ni får höra lite iaf^^

la famiglia sa...

jag har försökt att kommentera flera inlägg på din sida men är imnte tillräckligt inteligent ännu. Men jag lär mig.
Fläkten är bra.....
Sola och ha det bra.....sup inte för mycket
MAMA

jürkelized sa...

Svar till máma wohoo, där kom kommentaren ;)
jag ska ta det lugnt ! Ha det :D

Anonym sa...

Telefonförsäljare är inte det roligaste jobbet.. mjo :/ Jag vet.. Kul att du kommer hem igen :p