måndag, september 15, 2008

Finiquito vitt pulver

Imorse försökte jag sova länge, men tro fan att jag vaknar av att min blåsa vill till toan. Men gick faktiskt upp sent, vid elva, gjorde mig iordning. Sen var det bara att traska iväg till Aragó, där huvudkontoret ligger. 
Men efter det blev jag bara sur, de hade inte fått uppgifterna så det blev ingen finiquito idag. Ska tillbaka imorgon klockan 9am. Detta förstör även den planerade utgången, fast nu blev det inget ändå, för alla börjar vid åtta imorgon.

Resten av dagen har jag mest kollat på kläder, vart ute och gått och varit med Malin och handlat.
Förut när jag tog en promenad så gick jag en väg vid en kyrka eller nåt liknande, där möttes jag av ett killgäng. De frågade vart jag kom ifrån, tog tag i min hand och visade upp den där påsen med vitt pulver i. 
"I´m on my way home now" sa jag.
"Voy" sa den ena killen och började gå bredvid mig, då sa jag jätte högt "NO i´m going home alone". 
Det var nog mitt första möte med vita påsen...

Den gatan blir det inga fler promenader på iallafall.

Det är inte länge kvar nu. Har börjat planera allt så jag inte glömmer något. Imorgon blir det Finiquito på riktigt ! Sedan shopping och sen vet jag inte.
Men på Torsdag ska Johan, Malin och hennes kompis ut och äta ihop med mig. Efter det ska några hem till Madelene innan vi ska ut, kommer nog inte bli någon sömn den natten, men vad gör det? Kan ju sova på planet.

Packningen går fort så det är inga bekymmer, bara ifall det väger för mycket...

HARE GÖTT

3 kommentarer:

Anonym sa...

Miss you! Och längtar verkligen till på fredag!

Anonym sa...

Vita påsen? Hmm. Jag blev erbjuden massa marijuana av en störd marockansk gubbe som hade bott i Sverige. Jävla langare...

jürkelized sa...

Visst känns det konstigt när man blir erbjuden en massa skit? Har blivit erbjuden hasch, Maja, Coke osv. Det är mer öppet här.