tisdag, september 09, 2008

Alejandro - ska sluta räkna ner

.. För det ska jag... försöka med iallafall, det lönar sig inte att räkna ner, går det fortare? 
Men något om det ska jag skriva, igår på jobbet fick jag ett mail av en tjej som var intresserad av mitt rum. Men när jag kom hem så hade vi redan fixat en som skulle bo här, så nu är det problemet ur världen. Så vi är glada nu :)

Igår ringde jag hem en snabbis, pratade med Schmidt och máma. Men vi hann inte prata så länge eftersom jag var tvungen att jobba igen.
Sen på sista rasten vid sju tiden försökte jag ringa hem igen för jag ville prata med pappa, men ingen var hemma. Inte heller hos Robin eller Daniel, så det blev inga samtal.

På vägen hem från jobbet kom en kille fram till mig och vi tog följe hela vägen hem. Han heter Alejandro och är Peruan från början. Han berättade att det var några som snott hans mobil, pengar, rubbet. Så nu var han på väg hem för att ringa någon. 
Han kunde inte prata så mycket engelska så det spanska med några engelska ord om man inte kom på det. Han tyckte det var kul att jag kunde prata spanska och sa hela tiden "Puedes, Puedes Johanna"
- Du kan, du kan johanna
När jag inte hittade orden.
Vi pratade om att dra till stranden någon dag och till catwalk så vi bytte msn. Får se hur det blir. Men det är kul att träffa folk som är trevliga och som är framåt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

I Norge är de ganska sociala, iaf jämfört med Sverige. Men inte alls på långa vägar som nere i Europa. Men mer än i Sverige där man bara hoppar på nytt folk om man är på festival eller är packad på krogen/annan plats. Konstigt det där.

jürkelized sa...

I sverige går alla omkring med en sköld runt sig och sitt