tisdag, september 16, 2008

Sagrada familia

Klockan är strax efter tolv och dagen har redan klarats ut, nu återstår den fria viljan.
Halv åtta gick mitt alarm igång, men råkade sätta på snooze och somnade om (en gång i livet upplevelse). Halv nio gick jag upp är alarmet gick igång igen, snabbt som satan gjorde jag mig iordning för att återigen besöka huvudkontoret.
Allting fixade sig idag, fick skriva en ny finiquito eftersom de inte fått allt än, men fick en check och mitt arbetsintyg.
Eftersom jag inte hann äta frukost satt jag mig i en park nära Sagrada familia och åt. Sedan gick jag iväg till självaste Sagrada familia och tittade på den konstiga byggnaden, som repareras eller nåt.

Efter det drog jag iväg till Sarriá för att få ut min check i dinero, det gick som smort. "HejHurärdetHejdå"-killen satt där som förra gången, han har pluggat i Lund och kan säga lite saker på svenska, men inte hur mår du utan hur är det.

Sedan drog jag iväg till en affär för att köpa en ny tandborste, köpte värsta kittet;
tandborste, två olika tandkrämer och en massa andra tandsaker i en neccessär.
Ni skall bara veta .. har inte borstat tänderna sen i lördags pga. att min tandborste åkte ner i toaletten, vem vill använda den?
Men har faktiskt använt tandkräm !

Det sista som behövdes göra var att avsluta mitt spanska bankkonto, det tog fem minuter med hjälp av mannen som är som en teddybjörn. Fick faktiskt behålla en bit av mitt fina kort med körsbär på.

Nu är det inga fler måsten kvar. Ska gå iväg till Placa Catalunya och de innerkvarteren vid Ramblan för att shoppa de saker som jag kollat på.  

Det kanske är så att när man väl ber om hjälp så ordnar det sig atomatiskt?

1 kommentar:

Anonym sa...

"Det kanske är så att när man väl ber om hjälp så ordnar det sig atomatiskt?"
Du får väl läsa Coelhos "Alkemisten"!