lördag, september 13, 2008

Köttbullar - bollasbollas


Idag har jag gjort nåt vettigt faktiskt, har lärt min kära vän BA att säga köttbullar
Madde, BA och jag var på IKEA och handlade lite saker till Maddes lägenhet under dagen, det var väldigt mycket folk där, minst 10ggr fler än i Karlstad.
BA, filippinmannen, ville äta köttbullar, men då tyckte jag att han skulle lära sig att säga det på svenska också. Han hade aldrig varit på IKEA innan (inte för att det är så otroligt mycket man missar) men han tyckte det var kul, han lärde sig saker också. 
exempelvis att IKEA är svenskt, därav färgerna, han trodde att det var tyskt.
Sedan fick han lära sig lite ord såsom "hemlis" (en vara hette det) och matvaror, som lingonsylt, pyttipanna med kyckling, pasta med lax och sparris.
Försökte även få honom att förstå vad Kalles kaviar är, att man får dålig andedräkt av det.

Vid de svenska matvarorna, då jag pratade om Kalles kaviar, kom två svenska killar "say it". De tog vi följe med ända till Placa Espanya. 
Mats och Kristoffer som de heter jobbar på Citibank här i närheten, en Lulebo och en Västeråsbo.
De ska kanske med till stranden imorgon med Madde och mig, eventuellt BA också, vi får se hur dagen blir.

När BA och jag lämnade alla gick vi till några Skate affärer för att kolla på kläder, hittade ganska snygga tröjor, om man nu kunde köpa en tröja för 700kr plus. . . .
Hittade även CheapMonday jeans på en av skate affärerna, men de kostade 50€, dyrare än i sverige. Fast inte för att det finns nåt behov av det märket, äger runt sex stycken CM jeans.

Nu till ett lördags problem, eller det började igår.. Försökte ladda hem ett program från Apple igår, men hela datorn blev fucked up. Allt försvann, msn, min musik, bilderna, bakgrunden och docken ändrades. Så jag avbröt nedladdningen, men nu när jag satte på datorn igen som är den helt konstig igen. Alla program öppnas som nystartade varor, ex. man får välja om allt igen, lägga tillbaka musiken osv. Allt är borta från Iphoto och Itunes etc. Vad fan har hänt? 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket program var det?

jürkelized sa...

Brodernåt fotoredigeringsprogram... minns inte vad det hette