söndag, september 07, 2008

2 min visuellt

Efter drygt två timmars lyssnande utanför Palau sant Jordi öppnades dörren och vi fick komma in och se den sista låten - Yellow
För noll kronor fick vi ändå något otroligt bra, vi hörde hur bra som helst, vi fick se de, även om det var i två minuter, men ändå.
Första låten minns jag inte vad den hette men när de drar igång andra låten "Violet Hill" dör hela min kropp av rysningar. Så jävla bra! När man nästan gråter/spyr av glädje för att man inser att man hör hans röst kommer Clocks, följd med andra låtar. 
Fix you, Viva la Vida, In my place, en remix, Speed of sound, Go put a smile upon your face osv.

Bra låtlista kan jag tala om för er som kanske funderar på att se de i Stockholm. Bra förband också, vet inte vad de heter.

Och Lilla My, de spelade Shiver också, har jag för mig. Totalt blev det drygt 20 låtar.

Kan säga att de improviserade mycket, det gillar vi, blir tråkigt om man bara står och spelar som på skivan. 

Innan konserten gick Hugo och jag runt Olympiastadion, Estadi Olimpic, och såg oss omkring.
England - Andorra spelade på Estadi Olimpic, England vann med 2 - 0. De Engelsmän vi pratade med hade sett matchen och tyckte inte resultatet dög, men en kille hade tagit kort på Beckhams röv när han böjde sig ner ... 

Sedan träffade vi de andra, drog hem till de och drack vin för att sen dra till Opium på stranden. Men det visade sig att det kostade 20 euro för att komma in och det hade varken jag, Hugo eller Maria pengar till. Så vi försökte komma in genom en gästlista, men det gick inte heller. Så vi gick in på Catwalk istället, gratis för tjejer. Det var kul.

Jag kom hem 5.45 imorse, klockan 5.55 låg jag i sängen och somnade med en gång. Fast det känns inte som om jag har sovit så djupt eftersom jag hela tiden har uppfattat vad som hänt runt mig.

Nej nu ska jag och Madelene åka iväg och lägga oss i en park. Ha det bra :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

L'gga i en park? / E

Anonym sa...

L'gga i en park? / E

Anonym sa...

L'gga i en park? / E

Anonym sa...

Åååh vad avis jag är! Vad är winnerbäck mot coldplay liksom. Vad underbart att ni tyckte det var bra :D