torsdag, september 04, 2008

Mi amigo Sakis

En onsdag "förmiddag" vid kvart i två tiden startade jag min vandring mot jobbet. Vandringen börjar längs Sant Antoni och vid leksaksaffären Drim svänger man höger, in på en liten gata. Man följer vägen några minuter och svänger sedan höger igen, upp på D´Urgell och går längs med den i ca 20min tills man kommer till Avenguida de Roma.
Där svänger man vänster och går längs med Av. de Roma i ca 15min tills man möter Entenca som man svänger höger in på. Där börjar slutet av vandringen, man går längs med Entenca i ca 15 - 20min tills man kommer till 332 - 334.

Igår när jag kom till den stora korsningen vid Entenca så kom en 50 + årig man fram till mig och började prata engelska.
Han frågade efter vägen till Diagonal, eftersom mitt jobb ligger precis vid Diagonal så fick han följa mig den sista biten.
Sakis som han hette var från Norra Grekland och var här på semester tills på lördag. Sakis är ingenjör, men förstod aldrig riktigt vad han jobbade inom. Han berättade att hans namn var mycket längre än just Sakis, men det blev jobbigt att säga. 
Vi pratade ett tag och när vi väl befann oss utanför mitt jobb ville han bjuda mig på kaffe/restaurang innan han åker. Så han gav mig sitt kort med mobilnummer och rumsnummer.. 
Men klok som jag är tänker jag inte göra det. .......

Det här inlägget blir nog lite väl långt..

Men jobbet igår gick skit, var på fruktansvärt dåligt humör och listorna suger !
Har fruktansvärd hemlängtan och sitter bara och räknar ner tills dag X, eller dagarna X. Dagen då jag säger upp mig och dagen då planet lyfter. 
Idag är jag inge pepp om man säger så, ringa till folk i sex timmar, bli grinig igen, komma hem och sen sova, det är allt man hinner.
Igår ringde jag till en kvinna i Arvika, hon berättade att hon ogillade telefonförsäljare osv.. Jag förklarade att jag oxå gör det, sedan var jag tvungen att fråga hur vädret är i Värmland. Då kom vi in på resor och var jag bodde och bor annars. Hon och hennes döttrar ska till Kreta om två veckor, mycket intressant.

Men nu får det vara slut på skrivandet.
CIAO

Inga kommentarer: