onsdag, september 10, 2008

dieciséis dias

Min mobilkamera är otroligt dålig

Ser ni mitt bankkort, är det inte hur snyggt som helst? Jag fick bestämma själv hur det skulle se ut, fick ca 20 olika motiv att välja mellan.

Mitt vasselin med passionsfruktsdoft som är med på bilden fick jag av Schmidt och máma när de kom hem från Italien. Jag har en tvångstanke när det gäller det vasselinet.. Jag måste ta det innan läggdags och innan jobbet, för jag har fått för mig att det ger med sig tur och att jag mår bra av det. Som en kram ungefär eller en lyckoamulett, men kan inte få något utav det, så burken får räcka.
Det luktar så gott så ibland vill jag äta av det.

Jag var nyss inne på min spanska bank och kollade mitt saldo, för det har varit lite problem i pengaväg de senaste dagarna. Jag kunde varken ta ut pengar eller betala i affären eftersom endel affären har en fem euro gräns, och jag behövde inte ens handla för två. 
Men på consum kunde jag betala så det gick iallafall att handla lite grann. 
Men nu förstod jag problemet, tur att jag har svenska pengar på det andra kortet.

Vi har hittat en tjej som ska ta över mitt rum när jag åker, så vi är på bra humör här hemma, alla kan andas ut.

Igår var alla kunder jag pratade med på bra humör, ingen var otrevlig, vissa klagade på Glocalnet men de sa tydligt "Jag skyller ingenting på dig nu så ta inte åt dig, du arbetar ju inte direkt för GN".
Det är bra att folk får säga vad de tycker för då kan man se hur andra ser på företaget eller situationen. Man måste ju få en kontakt med kunden och förstå deras situation.

När jag kommer hem så ska jag gå till TÉ och dricka äkta kaffe, här smakar det piss. Starbucks frappe är gott men det smakar ju mer glass.. Jobbets kaffe smakar verkligen illa, speciellt när man får en dl socker i.

Har även funderat ut vad jag ska göra sista veckan..
Ska iallafall ta en turistbuss, på kvällen helst för då är allt finast. Åka tillbaka till Sant Jordi/Espanya. 
Ligga på stranden varje dag för ni ska få se hur brun jag kan bli !
Shoppa, shoppa , shoppa. Okej inte tills mina pengar är slut, men iallafall handla det som är nödvändigt, om ni minns min budgetshoppinglista.

Hoppas ni har det bra. CIAAO latte
Ha det bäst, ät inte nermald häst (eller ko, gris eller andra djur)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det finns ju det. Den är inte direkt från i år heller. Men artisten som gör det är annars väldigt bra haha :D

Anonym sa...

Jättesnyggt kort, jag vill också ha ett sånt!