torsdag, september 25, 2008

That was when I ruled the world

Denna bild läggs upp i hopp om Idas uppmärksamhet, tack!

Nu när jag hört några människor som säger att de inte gillar Coldplay, med en följd "jag har inte hört de direkt", så tänkte jag lägga upp några låtar som ni bör höra.
De med fettext och i färg MÅSTE ni lyssna på eftersom de är sjukt bra, fast det är de två första med men de är ju nya (inte lika kul).


      
Viva la Vida - från nya albumet Viva la vida

Violet Hill - Viva la vida albumet




Speed of sound - X & Y (Min nummer två låt!)



Yellow - Parachutes (Min och Robins favvo + den jag fick se live)



Självklart finns det många fler låtar som är värda att lyssna på, detta är inte ens bråkdel av de bra låtarna. Men tänkte inte överösa er med musik nu...
Om ni vill ha mer tips på bra låtar så kan jag tipsa om;
In my place (A Rush of blood to the head), Shiver (Parachutes), Such a ruch, Clocks (!) osv. 

Hare gött

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det skulle va skitkul! :D ska försöka <3

Anonym sa...

Åååh, det är så svårt att välja coldplay låtar. Men Viva la vida och Yellow är bland de allra bästa låtar som någonsin har gjorts på denna jord! Men som sagt, mycket svårt att välja. Jag är nog lite för övertrött för att skriva en kommentar just nu men jag skriver den ändå :p

Anonym sa...

Jag har lyssnat! Men det var förut så jag kommer bara ihåg att viva la vida var jättebra! (och sorglig, fast det behövs inte så jättemycket för att jag ska börja grina nu) :p

Anonym sa...

Förresten har du tänkt på att det ser ut som om jag trycker fejjan mot en glasruta? XD Jag är så fotogenisk av mig...