måndag, februari 25, 2008

8 februari, fredag

Nu skriver jag i efterhand som vanligt, men man orkar inte skriva varje dag.
Igår gjorde vi två gruppuppgifter. På förmiddagen besökte vi ett tempel och intervjuade en kvinna, prästen ville inte prata. Vi hade även våran äckeltolk på förmiddagen, så dagen började dåligt. Innan vi åkte ut så kritiserade han vårt sätt att jobba i gruppen. Han sa att alla borde ha varsitt fråpapper, bok och pennor. Men när vi sa att det var så här vi ville jobba och att hans uppgift bara är att översätta så lyssnade han inte.

På eftermiddagen besökte vi en skola i Katchur (Share & care´s) och en skola i en annan by. Vi hade en annan tolk ( Vivec) men lärarna vi intervjuade kunde hyfsad engelska så han behövde knappt översätta.

På vägen till den andra skolan, som var statlig, så skulle vi självklart cykla på vägen. Min cykel var skitkass  och hade punka, det slutade med att jag blev så sur så jag ställde den vid vägkanten. Precis då, när allt var skit, så trampade jag  i världens koskit, med min flipflops! Ena foten var helt äcklig och det luktade som fan! 
Fredrik fick skjutsa mig till skolan och Mattias tillbaka till cykeln. Under intervjun så kände man verkligen koskits doften, vad jag skämdes!
På vägen tillbaka till cykeln så fick jag foten i en koskit igen, alltså två koskitar på en timme. Mitt humör var på väg ner till lägsta nivån, även med tanke på pakethållarna som skar sönder röven på mig och alla gropar i marken som gjorde så ont att mina tårar var på väg. 

När vi kom tillbaka så träffade jag den äckliga tolken. Han frågade hur det hade gått när inte han var med, sen började han kritisera mig,
Du borde visa mer intresse för gruppen
Du borde ha humör

Då sa jag
"Men du vet väl inte hur jag är, du har ju inte ens vart med nu!"
Jag blev så jävla sur så jag var tvungen att gå därifrån, ville bara skrika rakt ut.

På kvällen hade vi föreläsning, vet inte vad det handlade om men.. Sen vid 10 - 10.30 fick vi igenom gruppövningarna, om vad vi fått fram och vad som var oväntat m.m.

Inga kommentarer: