torsdag, februari 28, 2008

22 februari, fredag

Nu skriver jag dagen efter, orkade inte skriva igår. Vi kom iallafall fram med tåget vid sju på morgonen, tåget smittade ner mig med halsons och täthet. På kvällen orkade jag knappt prata eller svälja.
Under dagen vandrade Frida och jag runt på Spencer Plaza. På jakt efter den ultimata presenten till sig själv eller någon annan, men alla affärer är i princip likadana. Vi gick till Subway´s och åt lunch klockan ett. Där mötte vi Suzi och Ida, de var klara när vi kom, så de gick efter en stund prat. En stund senare kom Leif, Ulf och Rosanna, Ett velande mellan de olika vegetariska alternativen och med hjälp av en indisk tjej så beställdes en "Shammi". Det var som rugby formade falafel (men ändå inte falafel) som de plattade till och la i brödet, smaken var het kardemumma, starkt var det iallafall (men det ska va hett!). Den 15cm långa mackan som kostade 89 rupies kostade helt plötsligt 100rupies, fastän jag tog ur ost och sås. Okej, det är inga pengar, 16,6kr, och det klirrade bra i kassan.

För att göra av med mina rupies så tok shoppade jag skit saker, men växlade även 550 rupies (=100kr) med Fredrik och 2500rps (420kr) med Uffe. 
Så mer än hälften av pengarna jag växlade till rps blev tillbaka växlade. 
Det som tok shoppades var:
Mintgodisar till Magnus, "Jelly beans" (Indiska "Tommys"), choklad till vice verca, munfräschare, hennafärg, te (Masala chai), sambar krydda och en dvd skiva med 21 filmer på. 

Resten av dagen fick ut på att packa klart, vilket redan gjorts, ha långtråkigt, vilket ledde till att jag gick ut på en promenad. 
6.30 pm åt vi middag på hotellet, Chilly mushrooms och nåt bröd som heter Puddena Paratha, det smakade mysko. Timjan eller nåt, vet inte riktigt men det slank inte ner. Chillyn var god, det godaste jag ätit på länge.
Jo just det! Jag blev utelåst när jag gick ut på promenad. Frida sov så jag låste inifrån, mest för att Frida inte skulle få ovälkommet besök. Jag plingade och knackade men hon hörde inte. Då gick jag ned och träffade Madde, vi drack kaffe, det var faktiskt första gången under resan som kaffe åkte ner i mig. Indiskt kaffe är så äckligt om man inte får bestämma själv, det smakar bara socker, kaffe ska inte innehålla socker!

På flygplatsen köpte Ida och jag en varsin dietcoke, de kostade 60rps (33cl) ! Jag köpte även banantuggumin, fem sticks, för 40rps, vadå överpriser? (Okej inget i svenska pengar men hallå?!)

Inga kommentarer: