måndag, februari 25, 2008

19 februari, tisdag

FYRA dagar kvar! Och min mage är fucked up.

Fick nyss veta att det är 28 grader ute och klockan är inte ens nio. 
Jag vaknade kvart över sex och fick upp och grejade. Frukost skulle vara åtta men det var visst ändrat till nio, så nu är det tråkigt.

Nu har jag legat i en hyrd solstol sedan 10 imorse. Fast nu efter tre orkade vi inget mer, så vi gick tillbaka till det äckliga rummet, sönder brända. Vi fick två solstolar för 150 rps, en kostar 100rps, så det var ett bra pris, 75rps/st. Under soltiden badade jag 2,5 gånger, alltså doppar mig två gånger, sen vadat. Det är riktigt skönt i vattnet.
Sen så köpte jag två AA batterier till kameran, men den är fortfarande fucked up.
Batterierna kostade 15rps, mindre än 2,5kr. 
Sen så åt Suzi, Ida, Frida och jag lunch hos Carmen och Fatima. Inte direkt bra lunch.... Nåt bröd (skit gott!), två grytor som var som färgat vatten och en röd banan. Vi fick även del apå en liter vatten. 
Jag är den enda som ska äta med de ikväll, de andra ska äta ute och betala själva. Men jag är snål, även om jag har drygt 4000rps kvar. Men eftersom det är jobbigt med restauranger och alltid sånt man kan få gratis så känns det så onödigt.

Jag har även köpt en Paul Frank tshirt itll Magnus. Den kostade 200rps men jag prutade ner den till 150rps. Man ska pryta minst 50%, gärna 75%, för det är turist priser här. Men jag var nöjd, det är ju inga pengar.

Nu ska jag fortsätta läsa "populär musik från Vittula" så jag blir klar idag. Sen ska jag läsa boken Hannah gav mig "Flickan som lekte med elden". 

Ikväll ska Frida, Ida och jag på internet café. Första gången på resan, en timme kostar 40rps, typ 5kr eler nåt. Då ska jag skicka mail .

Inga kommentarer: