måndag, februari 25, 2008

18 februari, måndag

När jag skulle sova på däck igår så var folk aldrig tystam så jag höll på att få ett utbrott. Jag gick och la mig inne hos Fatima och Carmen istället, fast sömnen var inge vidare.
Fatima flyttade runt mig i sängen, la den stora kudden under mitt huvud istället för handdukarna jag låg på. Hon ställde in fläkten så att jag fick luft på mig och tryckte mig från sidan till att ligga på rygg mitt i ena sängen. (dubbelsängar).
Mitt i natten skulle jag ta handduken över mig, då tog hon den och la den över mig.
Vi vaknade av och till, 5.40 vaknade vi av att Ulf letade efter sin kamera. En stund senare gick jag upp och tog kort på soluppgången. Ytterliggare en stund senare gick jag och Frida till Ulf som satt på en brygga och lyssnade på musik och fotade soluppgångne. Vid 08.00 var solen nästan högst upp.

Någon gång efter tre gick vi i land för att åka till Kovalam. Nu fick jag byta penna igen, alla pennor är slut. 
Bussturen tog 4,5 timmar, men vi stannade och köpte frukt i Kollan och åt middag. Jag blev blåst på min frukt, ett jävla äpple! Först tog jag två äpplen, få sa han 23 rupies, jag hade bara med mig 15rps så jag tog ett, för det ville han ha 16rps, men jag fick det för 15rps. Men hur fum får man bli? 15rps för ett äpple! De andra köpte ter röda bananer för 15 rps. Jag tänkte ju inte på prutning just då...

Väl framme så blev mitt humör ännu sämre. Hotellrummet är skabb, skabb och äckligt. Frida och jag fick skabbhotellet nummer ett. Två hårda sängar (dubbelsängar), kuddar som knappt existerar, grisrosa väggar, en fläkt som inte tar bort värmen, en dusch som jag inte såg först. 
En västerländsk toalett med brunt klock och en mega monster spindel som gäst. Alltså den spindeln var stor!
Hej då!

Inga kommentarer: