måndag, februari 25, 2008

11 februari, måndag - projektarbete

Idag blir det en ganska slapp förmiddag. Vi ska förbereda frågor inför sjukhus besöken i eftermiddag och kolla igenom intervjuerna. 
Efter sjukhus besöken ska jag köpa en massa smycken ; Bindiz, halsband och armband. Man fyller en låda för omkring 240 rupies, vilket är runt 30 - 40kr. Sen så ska jag leta citroner, måste bli blond!

På kvällen vid sju ska vi på bio. Det är en tamilsk film på nästan ter timmar. Ulf sa att det kostar fem rupies att gå, men om man vill ha bättre platser så stiger priserna till ca 20 rupies, vilket inte ens är 4kr. 
Frida och jag är ändå i Uttukkuthai så vi behöver inte stressa.
Nu ska jag sätta mig på taket...

Efter två timmars solande känner man sig helt utslagen. Men jag ser faktiskt brun ut nu, fast jag använt solskyddsfaktor 30 (för barn). Men det är extremt varmt, så jag fattar. Ändå låg jag mellan 10 - 12, detär ju som två på dagen i Sverige, då menar jag högsommar.

Uppdatering
Jag och Frida följde inte med på bio, tur för Zanna och Ida tyckte den sög (konstigt ^^).
Projektarbetet gick bra, vi intervjuade två nunnsystrar på det privata sjukhuset "Julia hospital". De kunde väldigt bra engelska så vi slapp Möglets irriterande röst. Sen intervjuade vi en läkare på ett statligt sjukhus, men han fick inte lämna ut vissa uppgifter och inte heller vara med på kort pga. staten.

Jag köpte även en låda med 6 högar armband, två halsband, två brickor bindizar. Allt blev 217 rupies, lite mindre än 36kr.

Vi åkte allmän buss tillbaka, det var jävligt otäckt. Det var trångt, man stod med ansiktet i andras armhålor, folk glodde. Amanda sa hela tiden att det var några killar som kollade in min röv (som för den delen inte ens syns, hade ju stora shorts) och pratade om den.

Inga kommentarer: