måndag, februari 25, 2008

17 februari, söndag - Rozbes dag

Ja, Rozbe fyller år idag! Skickade ett grattis sms nyss, från Ulfs mobil eftersom min inte funkar här.
Just nu vilar vi på ett hotell. Klockan fem ska vi åka till risbåten och sedan sova på den under natten. 
Imorgon eftermiddag åker vi till Kovalam.
Jag inser att mitt tuggumi missbruk börjar bli lite väl stort. Det är inte "nyttiga" tuggumin heller utan socker tuggumin. Fast jag har köpt orbit (extra) också. Men nu tänker jag inte köpa mer !
Just det, idag köpte jag en cola light, "diet coke". Den smakar mer hemma, men det var gott att dricka något som inte är vatten.


Uppdatering
Nu sitter vi på båten, risbåt som det kallas eftersom man fraktade ris på sånt sätt förr. Vi fick en för låten båtm vi är 16 personer (utan båt personal då), men vi har bara sex sängar. Fast jag och några andra bl.a. lärarna ska sova ute. Det verkar mysigt och det är bara en natt. 
Nyss fick jag svar från Rozbe också, så nu är mitt humör på topp :D 
Kan bara nämna att rummen är j
ätte fina, toaletterna med för det är västerländska toer. Men vattnet i är brunt, antar att det är sjövatten. 
Vi åkte nyss förbi ett mango träd, det skulle vara kul att plocka en.
Nu får det räcka! CIAO

Inga kommentarer: