måndag, februari 25, 2008

10 februari, söndag - projektarbete

Det var meningen att jag skulle sova länge, åtmibstone till 7.30. Men det går inte här, vi blev väckta 06.00 av öronbedövande indisk musik. De har inte slutat spela än och klockan är snart 08.00. 
Det är redan jätte varmt ute, men mitt hår torkar iallafall fort.
Idag ska vi fortsätta med projektarbetena, men på förmiddagen är Frida i Uttukkuthay, så jag ska renskriva intervjuerna m.m.

Jag har tänkt att sitta här på taket ända till lunch, så min hud blir brun, det måste synas att man varit borta. På eftermiddagen ska vi intervjua kvinnor i en by, om deras situation i delstaten.

"Uppdatering"
Intervjuerna gick inte som jag tänkt mig, det var så mycket folk runt omkring, så det gick inte att ställa alla frågor.
Jag vill att faktainledningen ska handla om kvinnans situation i Indien. Frågorna ska vara absurda som ex. våldtänkt i hemmet, tvångsgiftermål, antal kvinnor som dör på vissa sätt i Tamil Nadu. Det skulle även va intressant att veta hur många kvinnor som blir misshandlade till döds av mannen.

På kvällen var det avslutningsceremoni, eller rättare sagt avskedsceremoni för Västeråsarna. De åker imorgon (måndag). Det var rätt drygt och det satt en hel hög med killar från 5 - 25 års åldern som bus visslade hela tiden. Det var så högt så det tjöt som en vind i öronen. Sen så snodde några Hannahs kamera (men nu i efterhand kan jag säga att hon hade den i en hög på rummet).

13 dagar kvar!!!
Ciao Piao


Inga kommentarer: