torsdag, februari 28, 2008

23 februari, lördag - HEM HEM HEM!

Hemresa med stora bokstäver!
Hoppas allt går vägen och att inte klass två varningen på västkusten förstör. Landningen på Frankfurt gick bra, för jag sov... 
Nu har jag handlat tax free och det var inte lite skit som slank ner i påsen där! 20,20 europa, pinsamt, pinsamt!
Sen så inhandlades tuggumin som vanligt.
Vi fick nyss reda på att vi antagligen får åka buss istället för tåg mellan Göteborg och Karlstad, allt pga. stormen.

Update
Nu i efterhand kan jag tala om att hemresan gick bra. Flygresan till Göteborg gick bra förutom öronont, en macka med kalkon och smör som pillades och torkades bort. Annars sov jag, på flyget sovs det en hel del, även på tåget. Fast det sjuka var att jag somnade i Säffle och vaknade i Karlstad, men tåget mellan Gbg och Kstad har aldrig gått fortare. 

Kan även tala om att Florida gav mig två åksjuke tabletter i Chennai jämt innan flyget, så man däckade rätt bra. 

Nattflyget mellan Chennai och Frankfurt hade sina irriterande stunder då man inte sov. Som exempelvis indiern som satt framför mig, han hade sätet så långt nere så mina ben inte fick plats. Jag försökte få honom att fatta att det var trångt genom att prata med honom, slå lite diskret på stolen, säga till personalen. Men stolen åkte bara ner igen och längre och längre ner för varje gång. När jag vaknade efter att ha sovit en stund så var stolen jätte långt ner, då fick jag världens ryck och slog allt vad jag hade på hans stol, men han reagerade knappt. Jävla äckel!

Resedagböcker är nog inte min sak, iallafall inte offentliga. De är så meningslösa, man skriver bara lite kortfattat eller långfattat om vad som hänt, men inga närmare detaljer, inga personliga kommentarer som man vill lämna ut. 
Nej, detta var nog min sista resedagbok på detta vis. 
Ciao, vaaravanga!

Inga kommentarer: