söndag, augusti 31, 2008

Española señora

Imorse åkte min Kamilla hem, ahora estoy demasiado solo. Idag gick jag längs les ramblas och ner till el mar. På bilden fortsätter la rambla på en brygga. Men kände inte riktigt för att gå där så gick och satte mig lite längre bort. 
Ett par kom fram till mig och frågade om vägen till playan på spanska, vad är det med folk? Ser jag ut som en spanjor eller? Jag fattade vad de sa men hitta gör jag inte. 
Lite människor har försökt att få in mig på caféer och annat men det är lite tråkigt att sitta där själv. Har hittat starbucks, det finns typ 15 -17 st här, i sverige finns det ett?!
Starbucks, topshop, subways, havet + en massa annat coolt ligger ca 500m från lägenheten.

Imorgon börjat jobbet igen men innan ska jag till Sabadell för att hämta ut min lön, nu hittar jag iallafall så inge vilse här inte.

Måste säga att Rambla är väldigt överskattat, bara en massa turister och souvenir affärer överallt. Föredrar Plaza Catalunya, Villa Olympic och Les corts.. 

Är det kallt i Sverige? Här är det 30 + och jag smälter bort, skulle inte klara mig utan fläkten. MEN CIAOOOOOO

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hola J. Gracias por la bolsa de frío. För att även kyla ner din något överhettade fnitterhjärna, ta då gärna (haha) en tur till coola Parc Güell, Sagrada Família eller Montjuïc med Olympiaparken. Men du måste se ljusspelet och fontänerna Font Màgica längs Avenida de La Reina Maria Cristina. Dä ä både skitcoooolt å kan va gööörroomantiskt, men är bara i gång vissa kvällar

jürkelized sa...

svar Det är idag, söndag, men ska inte dit än på ett tag . Men tack för tipsen

Anonym sa...

Varför bor jag i kalla, regniga Norge när man kan bo i varma Spanien?? :p

jürkelized sa...

Svar till Frida Ja du, det kan man fråga sig :P

Anonym sa...

Lo descubrí! ¡Es porque no hablo español!

(babelfish gav säkert världens sämsta översättning haha)