fredag, augusti 29, 2008

conserva, cortaquesos, de dirección única

Precis som alla andra tänkte nu även jag göra en jämförelse eller kanske inte riktigt en jämförelse, utan några punkter som beskriver Barcelona/España

  • Alla vägar är enkelriktade - dirección única, vilket man blir helt mongo av
  • De har trafikljus mitt i en rondell, där kan man fråga sig Varför?
  • Saxar är inte särskilt vanligt i hemmet, en vanlig sax är ganska svårt att få tag på
  • Konservöppnare - ovanligt, så köp burkar med öppnare, gör inte som jag som får stå och hacka med en kniv
  • Att skära ost gör man antagligen med en vanlig kniv eller så köper man färdig hyvlad ost, för inte finns det några osthyvlar
  • Man får inte sitta på trottoarkanten
  • Varje hushåll får ha tre marijuanaplantor
  • Man får röka hur mycket marijuana man vill men inte sälja
  • Att få varmvatten är i princip omöjligt, iallafall för mig, Kamilla är rätt duktig
  • Fläkt är ett måste!
  • Du måste kunna lite spanska för att överhuvudtaget ta dig fram
  • Vid festande går man ut efter 12, oftast runt två tiden på natten och kommer hem vid åtta på morgonen
  • Endel killar tror av någon anledning att jag pratar flytande spanska och att jag är spanjorska
  • Blondiner = billiga som gör allt de ber, du kan få förklaringen "men du är ju Blondin" om du säger nej eller frågar varför de frågar.
Det kanske kommer mer någon annan dag

1 kommentar:

Anonym sa...

bra lista!