söndag, augusti 24, 2008

Vi såg molnen ovanifrån

Buenos días .

Nu skall jag berätta om resan till Florida och till Barcelona.

Igår vid halv fem tide var jag ute och gick, när jag klev innanför dörren såg jag två par skor som jag kände igen men kunde inte riktigt knyta ihop de med personerna. 
Det hördes skratt från soffan och där satt min skjuts, jimmy och Peter, skrattandes i vår soffa med min lillebror.

Vi åkte från mig till Kamillas hus för att byta bil och senare iväg till Säffle för att hämta självaste Kamilla. Men vi kom inte så mycket längre, för Jimmy och Peter ville ha Donken mat.

När vi väl kom in i Norge kom vi framt ill varför man alltid skämtar om att Norrmän är blåsta. Det är inte konstig med tanke på deras skyltar och vägar, man blir ju störd av det.
Vägen hem till Frida blev lite konstig, vi åkte på E vägen, fram och tillbaka, en miljon gånger och vi fastnade överallt, men tillslut kom vi fram, fast vi körde förbi de först. (Emy och Florida)

Det var supermysigt hemma och Frida, skulle verkligen vilja bo där!
Vi var hemma hos Frida till kvar i fem til morgonen ungefär, då Jimmy och jag kom fram till att vi kanske borde åka nu. Vi fick väcka Kamilla och Peter som blev lite stressade av  att klockan var så "mycket". Men det löste sig, vi hittade till Rygge och hann säga hej då och allt annat nödvändigt innan boarding 06.30.

Flygresan gick jätte bra, var ju ioförsig lite borta med tanke på att jag inte sov, men inget öronont! Nästan inga lock heller-
Kamillas var cool lugn trots att det var hennes första flygtur. 

Från BCN tog vi en taxi in till BCN centrum, endast 24 euro, faktiskt inte alls så dyrt som vi trott. Blir 12 euro / person så.
Taxichauffören pratade en massa katalanska med mig och jag fattade ingenting först, men när han upprepade meningarna så gick det in. Han tyckte nog att jag var en dryg blondin.

På tal om blondiner så funderade vi på hur en blond norsk skulle vara? (Förlåt om någon tycker att jag driver med norskar och blondiner, men jag är blondin och har norkst i blodet så HA)

Nu sover Kamilla så sött bredvid mig i soffan, vi orkar inte vara ute längre. Har sett oss omkring, försökt hitta jobbet och inhandlat lite mat. Me hittade inga havregryn så vet inte vad jag ska äta för frukost.

Förresten, det är 83 trappsteg upp till min våning.

Men Adios!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var verkligen superroligt att se er och ha er hos mej. Vem behöver sömn i de lägena? ;) Gonna miss you a lot! Tur, tur att det finns internet! Och tänk att du har besökt både florida och barcelona på samma dag. Snacka om jetlag^^ hihi. Övertröttheten har nog kommit över mej tror jag. Ha det gott!

jürkelized sa...

Svar till Norskan
Det vr skit kul att se dig med :D Du bor supermysigt! Och vi må synes igen :D