tisdag, augusti 26, 2008

Vilse i skogen

Hola!
Imorse gick jag upp 5.30 bara för att vi skulle fixa NIE nummer och Seguridad card. Klockan 6.30 gick jag nerför de 83 trappsteg i trapphuset och sedan begav jag mig mot Metro Barcenaleta till fots. Det brukar gå bra men idag gick jag totalt vilse . Klockan 7.45 när vi nya skulle mötas stod jag utanför ett sjukhus någonstans vid Diagonal. Så jag var tvungen att ta en taxi för 10.40 €, i femton minuter. 
Vid metron mötte jag ett Australienskt par som var på väg till tågstationen och där såg jag en svensk kille som heter Hugo. Tur! Jag var nära att ge upp under alla omständigheterna, ville bara åka hem där det inte är så knövligt. 

På tal om pengar, jag har åkt taxi för 30 € sedan söndags, inte mer nu! Min ekonomi dör snart. Var tvungen att betala NIE kortet, hyra och depo. idag + lite mer.

Men alltså nu orkar jag inte skriva mer.. så varmt och tråkigt

Ha det bäst, ciao

5 kommentarer:

Anonym sa...

Allt känns bara jobbigt just nu

jürkelized sa...

svar till anonym okej? anonym-namn?

Anonym sa...

Hola Jürkel. Att vara vilsen i skogen är ju en av dina specialiteter vad jag vet och fått berättat i mitt norra öra (denna gång) av dina gamla vänner. Det är ju tur att du då här i Spanien och Catalunya, där man mer eller mindre skövlat all skog under den habsburgska eran för att bygga sin berömda armada. Det är ju ganska svårt att då va vilse i skogen, men bara du lovar att istället inte bli vilse i pannkakan.
Ta en tur längs La Rambla för mig också å släpp ut alla stackars instängda burfåglar
Hasta a la vista J.

Anonym sa...

Va finns det ? Var nånstans ?

Anonym sa...

Haha rolig jämförelse/ E