fredag, augusti 08, 2008

Hur blev Peter Siepen känd?

.. Ja, det satt jag och min kära svägerska, den yngsta av de tre, och funderade på igår. Hon hade sett honom inne på Waynes här i Karlstad och jag gick sida vid sida med honom i Göteborg för några veckor sedan. Visst låter det ganska ointressant, för varför bry sig?
Men var bara tvungen att ta reda på det. Så här får ni lite fakta om mannen som har både bäst och sämst klädstil i Sverige.

Peter Siepen, är född 28 december 1962. Siepen är en svensk programledare och discjockey. Peter är uppvuxen i Stockholmstrakten och äldst av fyra syskon.

Efter att ha arbetat som busschaufför och med provning av microchips på RIFA fick Siepen sitt första tv-jobb 1990 på Kanal 5 som programledare för Palladium top 10. Han har sedan dess medverkat som programledare för ett antal tv-program på Kanal 5, ZTV, SVT, TV4 Plus, TV4 och TV6.

Självklart finns det en massa mer fakta, men varför ödsla tid?
Och om det nu är någon som vill veta mer så kan ni gå in på Siepens egna hemsida 

Källa: Wikipedia
Bild från Aftonbladet

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mitt bästa minne av herr Siepen och enda om jag ska va ärlig. Det var när jag precis hann med tunnelbanan vid Slussens station men dörren hann stänga framför en förvånad och troligen stressad Peter Siepen. Man får va glad för dett lilla roliga...

Anonym sa...

Jag ska hålla utkik efter honom i Norge. Han kanske dyker upp på Karl Johan någon dag ;)