söndag, maj 11, 2008

Röd nagel

Jag var nyss på gymmet, samtidigt pluggade jag. Och idag pluggade jag faktiskt ett ämne som passar in där, nämligen idrott och hälsa B.  
På vägen hem så lyssnade jag inte på musik, vilket alltid resulterar till annorlunda upptäckter. 
Jag såg en tant, 70 +, som hade en röd skinnjacka på sig. Väldigt rogivande. Jag såg även en röd nagel på backen, hoppas det var en lösnagel för personens skull.
Sen såg jag ett halvt paket dextrosol, som jag av någon anledning ville plocka upp. Men nej, det kan vara någon som äcklat sig.
Jag såg även kryckmannen, han går väldigt roligt och använder kryckor även när han cyklar.
Och alkoholist kvinnan med sin svarta hund och pojkvän, som alla använder blåa foppa crocks.

Vid den blåa bron satt gubben med den röda rullatorn, som alltid, dag ut och dag in på iprincip samma plats. Jag vet inte riktigt när han sätter sig där, men vid nio sitter han där. Sen vid sex tiden är han försvunnen igen.
Han sitter alltid med ryggen mot solen och han har en bränna den gubben.
Han hälsar inte heller, för ibland försöker jag hälsa på honom, men inget svar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Iaktagelser av jurkel en normal söndag haha

Anonym sa...

Hehe Ja och du är A :D:D:D

Anonym sa...

Riktigt poetiskt

Anonym sa...

EUWEUWEUW naglar är så jävla äckligt!
Ja, det var ganska poetiskt faktiskt! :D