lördag, maj 10, 2008

blackberry and summergrass

Frysta björnbär, hallon, blåbär, det är sommar.
Idaho och Jürkels drink.
Vi (Idaho, Minda, Florida och Jürkel) satt på gräsplätten med alla hippies som spelade gitarr och sjöng, sköt en fotboll på Minda, skrattade och hade kul i solen. För det är precis som sommar!

Dagen igår var en utmaning, jag gick i högklackat för första gången i mitt liv i princip. Och det var inte himmelriket direkt. När jag skulle gå hem så orkade jag inte med de mer så jag sprang i strumplästen från arena. Det måste sett mongo ut, folk sa "OJ!" när jag kom i 1000km/h, vilket det kändes som. Allt går så fort när man är full, men tyvärr så blir man även trött. Jag brukar aldrig bli så trött när jag är ute, men igår höll jag på att somna när vi mötte Uffepuffe och Alessandro.

Idaho och jag körde vår gamla spankydans i högklackat, men även utan skor. Det var inte skönt heller eftersom alla trampade på våra fötter. En sak kan jag lova denna gång, jag minns att vi spankade ! Och det är en tradition på arena.

Outfits problem har vi allihopa, men igår fick jag till det rätt bra. Rosa klänning och mörkgröna strumpbyxor + Idaho´s gråa skor. Men klantig som man är så förstör man det på ett patetiskt sätt. 
Vi gick hem till mig igen innan vi begav oss till Arena för att lämna glas osv. Jag pratade och skrattade med några ute på balkongen medan jag drack och åt bär. Men bär och skratt går inte ihop, för bärens färg går inte bort på en gång. Så där var min outfit förstörd, hela ansiktet nerfläckad och klänningen prickig av björnbär.

Men det löste sig. Och även om jag gick hem efter tolv så hade iallafall jag kul :)
Och visst är kombinationen av människorna överraskande?

Ciao :D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du va jättesöt i den rosa klänningen synd på fläckarna :( men det var jättenajs igår :D

Anonym sa...

NAJS BAJS JÜRKEL! :D