tisdag, juli 29, 2008

Kungsfågelns död och flytt

Kungsfågeln är Sveriges minsta fågel. Den flyger ända till Afrika med sina små vingar.
Igår hittade min pappa en flytandes i vattnet, han tog upp den, konstiga som vi är här.
 

Igår började den sista perioden av sommarskolan. I min grupp är vi endast fyra elever och en lärare. Vi läser tre timmar om dagen 12.30 - 3.35 ungefär, eftersom vi har två tio minuters raster också. Men eftersom vi endast är fyra elever så har jag räknat ut att vi får ungefär 45 minuter hjälp per person varje dag. Det är jätte bra!
Idag är första dagen eftersom det endast var upprop och genomgång igår. 
Vi ska börja med de svåraste kapitlen först - 2 och 3 - för att det sedan ska bli lättare. Kapitel Ett ska vi göra själva, alltså ingen genomgång utan man får fråga om hjälp.
Den sista veckan, på torsdagen, så har vi ett hemligstämplat nationellt prov som avgör betyget.

Och vet ni vad? Jag ska plugga som in i helvete nu!

Det känns lite konstigt att skolperioden har börjat, för då vet jag att det är nära nu. Tiden kommer flyga förbi.
Tre av de fyra knappa veckor som är kvar i Sverige ska spenderas vid en skolbänk. Det känns lite konstigt, men samtidigt släpper man allt och koncentrerar sig på det viktiga för tillfället.

Nej nu måste jag kila, ska fräscha upp kroppen och knoppen på gymmet innan skolan. 

Adiós Amigos

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag önskar dej all lycka till med pluggandet! Du fixar det Johanna!