söndag, juli 27, 2008

foxboro hot tubs

Söndag och sol. Dagen har varit lite annorlunda, delvis har jag (hör och häpna!) har badat och solat. Emy, Robin och jag gick lite på stan sedan gjorde vi en lite mysko sak, vi åkte till mitt och Emys ställe där vi för fem år sedan grävde ner en låda med lite prylar i. 
Emy hittade stället och i påsen fanns inte den där skokartongen längre för den hade förmultnat, men våra saker fanns kvar.
Vi hittade en text som vi hade skrivit men den gick knappt att läsa. 
I lådan fanns två olika bästishalsband som vi delade på
Pokalen från Världsmästerskapet i Hayashiha 2003, vi kom tvåa
Mitt DIF hjärtshalsband och två armband, rosa och grönt. Det var lite spännande, vi kom inte ihåg allt, eller inget iprincip.

Nu till rubriken
Ni som känner mig vet att Billie Joe och C/O är mitt hjärta och själ, Green Day är min "bas" musik. Men som nog några vet så har man inte hört mycket av de på sistone. 
Min kompis Sanna berättade härom dagen att hon hört något från de, något nytt och det har även jag. Men inte under namnet Green Day. Så var tvungen att kolla in på deras hemsida och de har gjort ett sidoprojekt, under namnet Foxboro Hot Tubs (diggar namnet!)
Det låter som The Kooks med Green Day som krydda och Billie Joes röst som sås, om ni fattar. 
- Gillar´t!

Om ni har lust så lyssna på youtube, har ingen speciell låt än så det blir ingen video här. Men lyssna gärna, börja med mother mary

1 kommentar:

Anonym sa...

aw.. vad glad jag blev
// Emy