torsdag, juni 05, 2008

Vem kan ro utan åror ?

... Ingen, fast man kan använda händerna.

Igår tog Florida och Jürkel sola 4 från mig till residenset/pråmen. Det var riktigt härligt. Färden var inte särskilt lång men vi stod vid slusswakten ett tag och sedan inne i slussen. så turen blev 30 minuter plus. Vid slusswakten kom tanten på som brukar ha rund turer med sola 4 i Karlstads "skärgård".
Försöker karlstad få en skärgårds känsla? Eller är det för att kollektiv och ensamkörande ska vara mer värna om miljön? 
Fast har de frågat fiskarna vad de tycker om det?

Men båt är mycket bättre än alla de 1000 bilar som åker på vägarna, speciellt på Hammarö leden. Och sola 3, 4 och westvåg låter inte nånting, inte i närheten av bilarna och racerbåtarna. Men båtar gör mig ingenting, för det är rogivande att höra vatten.

Sola 3 och 4 kan faktiskt låta ibland, men det är inte motorerna utan det är passagerarna. Här om dagen var trean fylld med killar som sa:
Åh nu kommer det ligga en massa halvnakna tjejer här!
Ska vi vinka, ja vi vinkar! fan va coolt!

Det de såg var tanter, men det är ju oxå tjejer och de är trevliga. 

Men är det ingen mer som vill åka en långtur någon dag?

Förresten ska jag göra en snygg entré på onsdag, då ska jag åka båt till mariebergsskogen så det så!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad säger du om en långtur imorn? :D

Anonym sa...

Jag vill åka! Nån gång :)