lördag, juni 21, 2008

EM och FRA

Igår förlorade Kroatien mot Turkiet, och Sverige har åkt ur, inte för att jag bryr mig. Men är det inte konstigt att det kallas EM? Turkiet är inte med i EU pga mänskliga rättigheter. Men ska de då få vara med i EM?
Okej att det anses ligga i europa, men enligt mig ska man se över EU också. Det ska vara EU länder...
Om Turkiet vinner EM så tänker inte jag gå ut på flera dagar, eller iallafall inte prata med någon på en vecka.
Fast här tror vi på Holland som EM mästare.

Angående FRA
Jag trodde att vi hade en lag här i Sverige som kallas yttrandefrihetslagen. En av våra grundlagar som ska gälla och gynna det svenska folket. 
Är inte FRA något av en dubbelmoral när det gäller grundlagen?  
FRA bryter mot grundlagen och då kan man se att den grundlagen inte finns egentligen. 
Skriv om lagboken om det nu ska vara så här. 
Folk vill skrota telefon och dator pga detta och jag håller faktiskt med, men vad ska man göra utan datorn?

Detta ökar mina tankar om att flytta utomlands.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Å vad skulle kära Jürkel göra om Ryssland skulle vinna ikväll och tänk en final mellan Ryssland och Turkiet. Hur skulle jükelizeringen och Jürkel klara en sådan händelse. Då kan vi diskutera Europa ur ett geogafiskt perspektiv, EU-medlamskap, brist på mänskliga rättigheter, förtryck av inhemska minoriteter m.m. Men du vet väl att fotbollssuportrar alltid varit en förtryckt minoritet - fråga en som vet.

Anonym sa...

Nej, men säg inte så! Inte hamnar ryssland och turkiet i final. Det måste bli i alla fall holland. Nu när portugal har åkt ut. Tänk inte sånna tankar uffe!

Anonym sa...

Ryssland respekterar inte mänskiga rättigheter NEJ! Så om Ryssland och Turkiet skullevara i final skulle jag skriva en insändare i en random tidning.Och ha en stor konversation med ågon , typ EU snubbe, vad det är egentigen, vad för slags skit de gör i EM.

HOLLAND ska vidare!

Anonym sa...

Hmmm ... FRA:s verksamhet strider nog inte mot Yttrandefrihetsgrundlagen... men den nya lagen är skit för de!

Anonym sa...

Fotboll är en hulligansport! Alla bör spela fotboll, bortom filmkameror, publik och annan skit som gär den högtravande. Fotboll är bra så länge den inte är kommersiell.

Sätt ihop en grupp polare, köp några sexor folkbira, hitta en gräsplätt och lajja boll utan koll.

Anonym sa...

Jaha ja, ännu finns chansen alt risken att det blir Turkiet å Ryssland i final. Men om de 14 kvarvarande turkiska gästarbetarna, för så ser väl de flesta tyskar på dem, skall klara av en väldiciplinerad tysk lagmaskin är väl tveksamt. Men vi som lever får vänta och se.
Ja ingen skulle väl bli gladare än jag om fotollen kunde avkommersialiseras, men kära adam då tycker jag att du förutom att lattja på gräsplanen (vilket jag rekommenderar - gärna med en öl) skulle följa t.ex. Arsenals damlag. Ett underbart gäng som lever på amatörmässiga villkor men ändå befinner sig på toppnivå. Alltså både enkelt och roligt, de kan även roa sig..