onsdag, juni 25, 2008

Idag är jag 19 år och en och en halv dag gammal. Och jag har faktiskt kommit en bit i livet och har en framtid inför mig. Igår var den ganska halvvetande men idag efter klockan 11.50 var den bestämd.
Om två månader, måndagen den 25 augusti, börjar jag arbeta i ett annat land. Och då har jag kommit ganska långt i livet för två drömmar har slagit in lite grann. Jag kan lära mig språket som jag planerat sedan länge och jag har börjat jobba.

Dagen innan, 24 augusti, flyger jag och Kamilla neråt och kanske sover vi i min nya lägenhet eller så bor vi hos en "bekant" till mig. 
Jag vet inte om jag ska reservera rummet som en argentinska erbjudit eller om jag ska ta hjälp av jobbet. Det tar 1 - 5 arbetsdagar att få en lägenhet.

Äntligen händer det något i mitt liv! 

28 juli börjar sommarskolan och då ska jag klara matten. Tre veckor med endast mattematik i huvudet och självklart smygtankar om flytten. 

På måndag åker Frida, Emy och jag till Arvika, där ska vi agera som säkerhetsvakter i diket, grinden och sätta upp pisslappar på staketen. Vi blir borta i en vecka, kanske åtta dagar, men jag hoppas vi kommer ha kul emellan åt. Fast det tvivlar jag verkligen inte på, det ska bli kul att få känna sig lite vuxen.

Hoppas ni alla har det bra i den svenska sommaren, regn och mulet. 

Ett meddelande till "Da teacher"
You´ve got mail!

Just nu är min pappa och lillebror ute och hjälper en gubbe som inte kan gå ordentligt. Broderliten sprang nyss in här och berättade att han fått hjälpa gubben upp flera gånger och att ingen annan hjälpte honom. Ibland är det tur att vissa människor har mycket i huvudet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet att vi kommer ha roligt på Arvika! Och jag är superglad för din skull min lilla favoritjohanna :)

Anonym sa...

fortfarande glad för din skull!
& ni kommer ha skitkul på arvika ffs! det är inte så jäkla tråkigt att jobba på festivaler, faktiskt. man träffar sjukt mycket kul folk, även om man är nykter/bakfull :D