söndag, mars 16, 2008

Massakerad barbie

Detta är så totalt fel, hockey och melodifestival, en omgjord barbiedocka och män som jagar en puck. Hur kan det bli så fel att jag skriver om det, och har till och med tittat på det?

Igår gick både hockeyn mellan frölunda och färjestad till mina ögon, det var världens sämsta match. 

Frölunda klacken kastade in flaskor och annat skräp, konstiga utvisningar och färjestad gjorde inte ett enda mål. Det blev 4 - 0 till frölunda och färjestad fick totalt 53 min i utvisningsminuter under matchen, som är 60min. 
Jag håller inte på färjestad, men de ligger tvåa i min lista. 
Kan inte säga att jag är intresserad av hockey, kan inte nånting om det. Men man kan ju ha ett lag.



På tal om det så vann mitt lag igår.. 
Djurgården vann över Linköping med 4- 2. 







Sedan var det final i melodifestivalen, det totalt meningslösa programmet. Musiken är värdelös, allt låter likadant, alla artisterna är uttjatade och vanlig rix fm musik. Sånt man tröttnar på efter en gång.
Alla visste vem som skulle vinna, säkert uppgjort. Vi som allmänhet har ingen chans att bestämma längre, för nu ska det finnas en jury. Och när juryn röstat vet man vem som vinner, för även om högsta poäng ges till någon annan så vinner den som juryn röstat på.
Hur kan vi skicka i väg en kvinna som ser ut som en massakerad barbiedocka? 

Hon ser ju helt förstörd ut, tänk er henne utan allt smink? Man skulle ju skrika av skräk. Nej, detta får oss svenskar att verka ännu dummare.  

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej hej bejbi! Vill du veta en sak? Simon tycker att hon är rätt snygg!!! Jag höll på att sätta min macka i halsen. Gosh, jag trodde inte det fanns såna!