måndag, mars 17, 2008

Hur man tar livet av en ungdom

... är väldigt enkelt.
ni ska få en liten guide.
Ge eleven extremt mycket och avancerade . . 
1. uppgifter och läxor
2. prov
3. arbeten
4. stress
5. press

helst ska det vara minst tre prov i veckan och gärna två på en dag, plus några inlämningsuppgifter.
allt detta kommer leda till en tragisk död, eftersom allt man fick tänka på var skolan.
Så känns det just nu, man får bara mer och mer, inte bara nya saker utan de vuxna påminner oss om allt som ska vara inne också. 
Exempelvis projektarbetets slutrapport första april (fyfan vilket skämt), utvärdering av globala fältstudier A och B, mitt café, hela matte B. 
Visserligen får jag skylla mig själv endel, som inte gjorde matte B när den skulle göras. Men det känns faktiskt helt okej, inte. 
När det är saker som man inte förstår brukar jag tänka "det här är inte så svårt" och försöker låtsas att det är intressant. Det fungerar faktiskt ibland.

Idag var jag på grums bibliotek, där jag pratade med nån man och några kvinnor om utställning. De ville att vi skulle ha det i början av april, men det hinner vi aldrig. Eftersom Frida inte var med, så gick det inte heller att bestämma något eftersom det var mycket som behövdes diskuteras. Så imorgon ska förhoppningsvis Frida med så vi kan bestämma datum. Och vi ska göra allt för att få det efter den nionde maj.

Sen gick jag till skolan, men eftersom min hjärna gick på högvarv och bara tänkte på allt som ska göras så orkade jag inte sitta still. 
Jag gick och skrev mail till Frida, sen pratade jag med Lasse, vår handledare om att vi måste ha möte. Så imorgon 10.30 ska vi ha möte om allt.. Och 11.30 ska vi träffa de på bibblan igen.

Jaa.. det känns ju så kul med påsklov.. INTE

Hej då

Inga kommentarer: