måndag, oktober 13, 2008

FTW continues on idahos WTF

Clerks II , världens mest patetiska film.. Handlar bara om Knulla, fitta, kuk etc. (om ni inte gillar ordvalen så måste ni förstå att det inte går att censurera orden, inte i detta sammanhang). 
Vi såg på filmen i ca 20min, det räckte nog med en halv minut så märkte man att den sög. Vi såg på Simpsons the movie istället... 
Min blogg börjar likna en recensionsblogg av olika slag; film, musik, uteställen osv. Men vad har man att göra då?

Ftw skulle man vilja säga men just nu säger jag nog WTF, mitt huvud är förvirrat, som i en labyrint utan ändar eller nånting.
Vet inte riktigt vad jag ska göra nu, söker jobb i Värmland och Oslo, har fått ett svar... Ett jobb en och en halv timme utanför Oslo, intervju på torsdag här i Karlstad. Men har bestämt mig för att inte gå, vad ska jag dit och göra? Ska det vara Norge ska det vara Oslo, så man kan bo ihop. Men vill jag till Oslo? Nej, har inget svar längre...

Funderar på att försöka få jobb på några ställen här i Karlstad som verkar ganska lovande och sen plugga en kurs på Universitetet till våren. 
Måste plugga upp mitt Matte betyg också, men kommer det verkligen gå? Det spelar ingen roll hur många gånger jag sätter mig med boken eller i en sal och skriver ett prov, det fastnar inte. 

Så nu har jag ett antal alternativ/funderingar;
  1. Ta ett Oslo jobb som man får med en gång. Bo med Daniella, Ida och kanske Florida senare.
    + Pengar, vara ekonomiskt "oberoende", ge tillbaka, leva mer vuxet (flytta)
    - Kanske, bara kanske ( vet inte ) sumpa en chans, göra samma misstag? Flytta från alla nya och gamla människor

  2. Fortsätta att göra allt för att få ett jobb här och bo kvar hemma, börja plugga på universitetet och kanske till och med fungerar chansen. 
    + Man kan flytta ihop med någon i en lägenhet här i Karlstad, typ Ida (Hon bor ju redan hos mig typ)
    - Det är sjukt svårt att få jobb här..

  3. Tjäna ihop pengar och dra till Oslo efter jul....
Det finns nog fler alternativ, plus och minus... men ja....

1 kommentar:

Anonym sa...

Ta trean! (kan utveckla det en annan dag)